Svenskt Kvalitetsindex växer, Peter Ivert ny i ledningen
Svenskt Kvalitetsindex och EPSI Rating växer. Under augusti tillträdde Peter Ivert som COO för koncernen, en nyinrättad tjänst.
Svenskt Kvalitetsindex och EPSI Rating växer. Under augusti tillträdde Peter Ivert som COO för koncernen, en nyinrättad tjänst.
Svenskt Kvalitetsindex finns på plats under politikerveckan. Onsdagen den 5 juli arrangerar vi flera seminarier på temat Framtidens samhällsutmaningar i samarbete med Institutet för kvalitetsutveckling, SIQ, på Campus Gotland. Vår koncernchef Jacob Hallencreutz medverkar också i flera andra debatter.
Svenskt Kvalitetsindex om företagstjänster
Sedan år 2007 har vi undersökt företagstjänster inom både bemanningsföretag och revisionsbolag. Jämfört med andra branscher så är kundernas förväntningar på leverantörerna i denna kategori väldigt höga – ändå lyckas både bemanningsföretagen och revisionsbolagen motsvara kundernas förväntningar, som med åren tycks känna sig allt mer nöjda, säger Johan P
Fortsatt stor skillnad mellan köpare och säljare, men det minskar
Fastighetsmäklare, med inriktning på både köpare och säljare är en bransch som har ingått i SKI:s årliga branschmätningar sedan år 2007. Undersökningen är gjord under maj 2017.
Länsförsäkringar Fastighetsförmedling får bäst betyg av kunderna följt av Notar. - Dessa två aktörer får höga betyg av sina kunder där enkelhet, smidi
Bussresenärerna fortsatt nöjdast
Transportbranschen, med inriktning på persontransport med flyg, tåg och buss, är en bransch som har ingått i SKI:s årliga branschmätningar sedan år 2004. Undersökningen är gjord under maj 2017.
Stor spridning mellan transportbolagen
Årets studie är gjort i maj månad och går att sammanfatta med höga berg och djupa dalar. Det är stor spridning i resulta
-Vi gillar våra träningscenter men vi som kunder ser också över våra alternativ, så sammanfattar Johan Parmler, VD Svenskt Kvalitetsindex, årets studie kring träningscenter. I år så är studien gjort i Stockholmsregioner.
- Det är egentligen bara två aktörer som får lägre betyg och det är Fitness24Seven och Actic, säger Johan Parmler. Övriga aktörer får klart godkända betyg och SATS får högst be
Svensk Kvalitetsindex (SKI) gör varje år kvalitetsmätningar av cirka 300 bolag i bland annat branscherna bank, energi, försäkring, telekom och offentlig sektor. I dessa mätningar ser vi tydligt att andelen kundklagomål ökat kontinuerligt sedan 2010. Trenden gäller både privat och företagskunder.
Antingen för eller emot
Det framgår tydligt att tålamodet hos kunden minskar och att det inte fin
Vi älskar våra tandläkare
- Tandvården har sedan många år haft de nöjdaste kunderna inom de områden som SKI undersöker, även jämfört med branscher som energi, bank och telekom, säger Johan Parmler, VD Svenskt Kvalitetsindex. Även om nöjdheten totalt sett inom tandvård minskar något i år, vilket spåras till att Folktandvården får lägre betyg än tidigare år, så är det inte någon annan bransch som
SKI 2016
SKI genomförde närmare 200 000 intervjuer under 2016. Betyg över 75 indikerar att kunder är mycket nöjda och betyg under 60 att kunderna är missnöjda. För mer information kontakta
Johan Parmler, VD, Svenskt Kvalitetsindex 08 31 53 00 Johan.Parmler@kvalitetsindex.se.
Mer information kring våra mätningar finns på www.kvalitetsindex.se.
Revisionsbolag fortsatt i topp
Pre
Föräldrar ger skolan höga betyg. Det visar en ny studie publicerad av Svenskt Kvalitetsindex.
– Trots tonläget i den allmänna samhällsdebatten konstaterar vi att föräldrar och elever i stort är nöjda med den svenska skolan, säger Johan Parmler, VD Svenskt Kvalitetsindex.
Den svenska skolan satt under hård press med någon form av kulmen under 2012 då PISA-mätningen visade att Sverige låg unde
SKI Bank 2016 visade att branschen i stort har en förtroendeutmaning och den bilden förstärks av årets mätning av Lån- och Sparprodukter, där nöjdheten med några få undantag går hand i hand med ränta och avkastning. - I en bransch med likartade produkter är det viktigt att fylla kundupplevelsen med något annat än avkastning och räntenivåer, säger Johan Parmler VD Svenskt Kvalitetsindex. Avanza, SB
En bransch i förändring - kunderna kräver mer
Energibranschen befinner sig i ett paradigmskifte där det nuvarande sättet att hantera kundrelationen måste förändras. Kundlandskapet målas om och energikunderna springer förbi branschen. Kunderna förväntar sig mer än vad energibranschen idag klarar av att leverera. - En mer personlig känsla i kontakten med kunden och proaktivitet måste bli bättre s
För att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle behöver vi se och förstå viktiga samband om vad som skapar värde för dem vi finns till för. Det kan vi bidra till. Våra undersökningar bygger på en vetenskaplig grund och ger insikter och råd om vad som skapar nöjda kunder och medarbetare och ger hållbar framgång – inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv. Det har varit vår vision sedan starten 1989 och känns idag mer aktuellt än någonsin.
Torsgatan 2
111 23 Stockholm
Sverige