Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

- Svenskt Kvalitetsindex 2010 Kvartal 3 – Synen på Ekonomin

Svenska folket mer positiva till den ekonomiska utvecklingen!
 En kraftig ökning både kring sin egen ekonomi liksom landets.
 Tron kring den allmänna ekonomin har under mätperioden aldrig varit så hög som under kvartal 3, 2010.
 När det gäller tron på sin egen ekonomi så har också den också ökat betydligt under kvartalet och når nästan upp till den toppnotering som noterades våren 2007. <

Tele- och datakombranschen 2010 enligt Svenskt Kvalitetsindex

-       Branschen får även i år kraftigt underbetyg vad gäller klagomål. Närmare 20 procent upplever att klagomålet inte blivit löst eller avklarat, trots att flertalet kontakter med leverantörer gjorts.
-          När det gäller klagomål så är det tydligt att antingen så löser leverantören det på en gång eller inte alls. Detta ställer höga krav på den som tar emot klagomål och hanteringen.

Svenskt Kvalitetsindex om Bankerna 2010

-          Nöjdheten återhämtar sig bland företagskunderna och är fortsatt hög bland privatkunderna.
-          Ökning bland både privat- och företagskunder förklaras av att storbankerna har förbättrat sig i kundernas ögon.
-          Länsförsäkringar bank, Handelsbanken och Skandiabanken är privatkundernas favoriter.
-          Skandiabanken är den bank som ökar mest bland privatkundern

Svenskt Kvalitetsindex 2010

Svenskt Kvalitetsindex fortsätter att gå i kunders och brukares tjänst. Under 2009 presenterades information kring ett 40-tal olika branscher. Resultaten och analyserna under 2010 kommer bli minst lika omfattande. Mer än 300 000 intervjuer är planerade.
Publicering av de årliga branschstudierna startar i slutet av maj och kommer sedan presenteras löpande under resten av året. Ett antal nya bran

Svenskt Kvalitetsindex 2009: Så säger kunderna om sina data- och telekomoperatörer?

Tele- och datakombranschen 2009 enligt Svenskt Kvalitetsindex

Telia har en fortsatt stark position på flertalet marknaderTele2 närmar sig Telia bland företagskunderna men har fortfarande en bit kvar.
Telenor har det fortsatt svårt i kundernas ögon och kundlojaliteten ligger på en bottennivå
3 står för årets förbättring inom mobilt bredband medan Telenor står får årets ras

Ino

Bankerna 2009 enligt Svenskt Kvalitetsindex

- Nöjdheten minskar bland företagskunderna men fortsatt hög
bland privatkunderna - SEB, förloraren bland privatkunderna - Swedbank, förloraren bland företagskunderna - Bilden av bankernas pålitlighet har, främst för SEB och Swedbank, minskat betydigt, medan Handelsbanken står fortsatt stark - Lojaliteten och förtroendet bland företagskunderna är den
lägsta sedan 2001 - Sparbankerna ti

Årets bankstudie av Svenskt Kvalitetsindex presenteras den 5e oktober 2009

Nu är det dags för SKI - Kundnöjdhet år 2009. Först ut är som vanligt banksektorn. Vilka banker har man förtroende för? Vilka har drabbats hårdast av finanskrisen? Pressmeddelandet släpps kl. 05.oo nu på måndag (den 5 oktober). Det kommer då att finnas på vår webb-plats: www.kvalitetsindex.se . För mer information och resultat Johan Parmler johan.parmler@kvalitetsindex.se 0731517598

Svenskt Kvalitetsindex tar tempen på arbetsklimatet - Almedalsveckan

För fjärde året i följd så medverkar Svenskt Kvalitetsindex i Almedalsveckan på Gotland. Precis som tidigare år så presenteras årets stora nationella medarbetarmätning. Huvudrubriken får årets studie är: Så får vi nöjda, engagerade och friska medarbetare

Företagstjänster 2009 enligt Svenskt Kvalitetsindex

Affärsjuristerna i topp, följt av Revisionsbyråerna när företagskunderna ger betyg på fem olika tjänster. IT-konsulterna får mycket låga betyg, ”lovar för mycket” och har mycket svårt att leva upp till kundernas förväntningar Management konsulterna klarar sig betydligt bättre än IT konsulterna. Bemanningsföretagen och Revisionsbyråerna får idag bättre betyg än tidigare

Insikter för en hållbar framtid.

För att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle behöver vi se och förstå viktiga samband om vad som skapar värde för dem vi finns till för. Det kan vi bidra till. Våra undersökningar bygger på en vetenskaplig grund och ger insikter och råd om vad som skapar nöjda kunder och medarbetare och ger hållbar framgång – inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv. Det har varit vår vision sedan starten 1989 och känns idag mer aktuellt än någonsin.

Svenskt Kvalitetsindex

Torsgatan 2
111 23 Stockholm
Sverige