Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

Svenskt Kvalitetsindex tar tempen på arbetsklimatet - Almedalsveckan

För fjärde året i följd så medverkar Svenskt Kvalitetsindex i Almedalsveckan på Gotland. Precis som tidigare år så presenteras årets stora nationella medarbetarmätning. Huvudrubriken får årets studie är:

Så får vi nöjda, engagerade och friska medarbetare

Resultaten blir publika i samband med en presskonferens tisdagen den 30 juni kl 13.00, ALMI Företagspartner Gotland, Cramérgatan 1, Visby.

Årets resultat kommer särskilt att kommenteras av Håkan Sörman, Sveriges Kommuner och Landsting, och Lars Hjalmarsson, Föreningen Svensk Företagshälsovård.

Är privat-anställda mer nöjda än de inom offentlig sektor?

Vilka arbetsplatser och är mest attraktiva?

Hur skall arbetsgivare göra för att locka till sig engagerad arbetskraft?

Nöjda och välmående medarbetare - hur får vi det?

Hur påverkar arbetssituationen hälsan/ohälsan?

Hur har svenskarnas syn på arbetet och arbetsplatsen förändrats under senare år?

Resultaten bygger på en nationell intervjustudie med mer än 5 500 i arbetskraften gjord i maj-juni 2009.

För mer information kontakta

Johan Parmler

VD

Svenskt Kvalitetsindex

Box 33 53

SE-103 67 Stockholm

Email: Johan.Parmler@kvalitetsindex.se

Tel: +46 (0) 731 51 75 98

Ämnen

Taggar


För att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle behöver vi se och förstå viktiga samband om vad som skapar värde för dem vi finns till för. Det kan vi bidra till. Våra undersökningar bygger på en vetenskaplig grund och ger insikter och råd om vad som skapar nöjda kunder och medarbetare och ger hållbar framgång – inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv. Det har varit vår vision sedan starten 1989 och känns idag mer aktuellt än någonsin.

Presskontakt

Johan Parmler

Johan Parmler

Presskontakt VD 0731517598

Insikter för en hållbar framtid.

För att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle behöver vi se och förstå viktiga samband om vad som skapar värde för dem vi finns till för. Det kan vi bidra till. Våra undersökningar bygger på en vetenskaplig grund och ger insikter och råd om vad som skapar nöjda kunder och medarbetare och ger hållbar framgång – inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv. Det har varit vår vision sedan starten 1989 och känns idag mer aktuellt än någonsin.

Svenskt Kvalitetsindex
Kungsgatan 26
111 35 Stockholm
Sverige