Följ Svenskt Kvalitetsindex

Pressmeddelanden Visa alla 102 träffar

Kundnöjdheten ökar i spelbranschen

Kundnöjdheten ökar i spelbranschen

Pressmeddelanden   •   Dec 14, 2020 06:00 CET

Snabbt, enkelt och hållbart är framgångsfaktorer inom lån- och sparande

Snabbt, enkelt och hållbart är framgångsfaktorer inom lån- och sparande

Pressmeddelanden   •   Dec 07, 2020 06:00 CET

Svenskt Kvalitetsindex specialstudie om hur kunderna upplever bolån, fastighetslån, privatlån och sparande i värdepapper visar att kundnöjdheten fortsätter att gå upp. I år noteras att även kunder inom segmenten fastighetslån och privatlån blivit mer nöjda.

Helheten viktigast när kunderna betygsätter energibranschen

Helheten viktigast när kunderna betygsätter energibranschen

Pressmeddelanden   •   Nov 23, 2020 06:00 CET

Årets SKI Energi visar att kundnöjdheten går ner något. Energibolagen har utmaningar med privatkunderna men lyckas desto bättre med företagskunderna. Effekterna av Covid-19 pandemin är tydliga och kombinationen av att vara digital och nära sina kunder är en övergripande utmaning för branschen.

Hund- och kattägare är mycket nöjda försäkringstagare

Hund- och kattägare är mycket nöjda försäkringstagare

Pressmeddelanden   •   Nov 16, 2020 06:00 CET

Svenskarnas intresse för att skaffa hund eller katt har ökat under pågående pandemi. Försäkringsbranschen noterar också en påtaglig ökning av antalet sålda hund- och kattförsäkringar. Därför har höstens SKI Försäkring kompletterats med två nya segment – försäkring för hund och katt. Och det visar sig att hund- och kattägare överlag är riktigt nöjda försäkringstagare, jämfört med branschen i stort.

Nyheter 3 träffar

Nu publicerar vi Sverigekollen - en sammanfattning av SKI:s samtliga branschstudier 2017

Nu publicerar vi Sverigekollen - en sammanfattning av SKI:s samtliga branschstudier 2017

Nyheter   •   Feb 12, 2018 07:00 CET

Svenskt Kvalitetsindex har för första gången summerat och sammanfattat samtliga branschstudier som Svenskt Kvalitetsindex genomfört under ett år - Sverigekollen!

Mät vad kunderna tycker i realtid

Mät vad kunderna tycker i realtid

Nyheter   •   Sep 15, 2017 12:43 CEST

Nu lanserar Svenskt Kvalitetsindex SKI Puls, en smidig lösning för alla företag som vill ha feed-back i realtid på vad kunderna tycker.

Vem ska jobba i vården i framtiden?

Nyheter   •   Jul 04, 2013 23:07 CEST

Blogginlägg Visa alla 5 träffar

Det sociala klimatet i skolan

Blogginlägg   •   Feb 23, 2015 10:58 CET

Kunden avgör om vi håller måttet

Blogginlägg   •   Feb 18, 2015 11:31 CET

Hur mår medarbetarna inom bankväsendet?

Blogginlägg   •   Jan 15, 2015 19:22 CET

Bilder Visa alla 39 träffar

SKI Spel fortroende 2020.jpg

SKI Spel fortroende 2020.jpg

Licens Medieanvändning
Ladda ner
Storlek

822 KB • 3600 x 1890 px

SKI Spel nojdhet 2017-2020.jpg

SKI Spel nojdhet 2017-202...

Licens Medieanvändning
Ladda ner
Storlek

708 KB • 3600 x 1890 px

SKI fjarrvarme foretag 2020.jpg

SKI fjarrvarme foretag 20...

Licens Medieanvändning
Ladda ner
Storlek

1,04 MB • 3600 x 2362 px

SKI fjarrvarme privat 2020.jpg

SKI fjarrvarme privat 202...

Licens Medieanvändning
Ladda ner
Storlek

1,03 MB • 3600 x 2200 px

Dokument Visa alla 30 träffar

Revisionsbranschen har fortsatt nöjda kunder, trots en värld i kris

Förtroendet för revisionsbolag har aldrig varit så högt som nu, trots en tid där affärs- och samhällsklimatet präglas av instabilitet och ökad osäkerhet kring framtiden. Eller kanske just därför?

Nordiska skillnader kring invånarnas  uppfattning om samhällets coronahantering – danskarna hittills nöjdast

Svenskt Kvalitetsindex och EPSI Rating Group frågat invånarna i Danmark, Finland, Norge och Sverige hur nöjd man är med samhällets krishantering av coronapandemin så här långt. Studien visar att danskarna är klart mest nöjda medan svenskar är mer avvaktande. Sjukvårdens hantering får dock höga betyg i alla länder.

Svenskt Kvalitetsindex om skolan

Svenskt Kvalitetsindex om skolan

Dokument   •   2020-01-15 06:00 CET

De senaste tio åren har Svenskt Kvalitetsindex frågat föräldrar och elever vad de tycker om den svenska skolan. Årets resultat visar att nöjdheten har gått ner sedan den senaste undersökningen. Att skolan månar om barnen/eleverna och ger stöd vid problem är tillsammans med pedagogiken frågor som fått stor påverkan på nöjdheten.

Ökat förtroende för svenska lån- och sparandeaktörer

SKI:s senaste studie om hur kunderna upplever bolån, fastighetslån, privatlån och sparande i värdepapper visar att de bolag som upplevs enkla, serviceinriktade och i framkant med digitaliseringen har nöjdast kunder. Trots negativ uppmärksamhet kring bankbranschen de senaste åren har förtroendet gått upp. Kunderna har högt förtroende för bolaget de själva valt, men lägre för branschen generellt.

Kontaktpersoner 1 träff