Tjänster, konsult, service Visa allt publikt innehåll för ämnet
Pressmeddelanden Visa alla 102 träffar
Snabbt, enkelt och hållbart är framgångsfaktorer inom lån- och sparande
Pressmeddelanden • Dec 07, 2020 06:00 CET
Svenskt Kvalitetsindex specialstudie om hur kunderna upplever bolån, fastighetslån, privatlån och sparande i värdepapper visar att kundnöjdheten fortsätter att gå upp. I år noteras att även kunder inom segmenten fastighetslån och privatlån blivit mer nöjda.
Helheten viktigast när kunderna betygsätter energibranschen
Pressmeddelanden • Nov 23, 2020 06:00 CET
Årets SKI Energi visar att kundnöjdheten går ner något. Energibolagen har utmaningar med privatkunderna men lyckas desto bättre med företagskunderna. Effekterna av Covid-19 pandemin är tydliga och kombinationen av att vara digital och nära sina kunder är en övergripande utmaning för branschen.
Hund- och kattägare är mycket nöjda försäkringstagare
Pressmeddelanden • Nov 16, 2020 06:00 CET
Svenskarnas intresse för att skaffa hund eller katt har ökat under pågående pandemi. Försäkringsbranschen noterar också en påtaglig ökning av antalet sålda hund- och kattförsäkringar. Därför har höstens SKI Försäkring kompletterats med två nya segment – försäkring för hund och katt. Och det visar sig att hund- och kattägare överlag är riktigt nöjda försäkringstagare, jämfört med branschen i stort.
Nyheter 3 träffar
Nu publicerar vi Sverigekollen - en sammanfattning av SKI:s samtliga branschstudier 2017
Nyheter • Feb 12, 2018 07:00 CET
Svenskt Kvalitetsindex har för första gången summerat och sammanfattat samtliga branschstudier som Svenskt Kvalitetsindex genomfört under ett år - Sverigekollen!
Mät vad kunderna tycker i realtid
Nyheter • Sep 15, 2017 12:43 CEST
Nu lanserar Svenskt Kvalitetsindex SKI Puls, en smidig lösning för alla företag som vill ha feed-back i realtid på vad kunderna tycker.
Vem ska jobba i vården i framtiden?
Nyheter • Jul 04, 2013 23:07 CEST
Blogginlägg Visa alla 5 träffar
Det sociala klimatet i skolan
Blogginlägg • Feb 23, 2015 10:58 CET
Kunden avgör om vi håller måttet
Blogginlägg • Feb 18, 2015 11:31 CET
Hur mår medarbetarna inom bankväsendet?
Blogginlägg • Jan 15, 2015 19:22 CET
Hur länge kan engagemang kompensera för skolans arbetsförhållande?
Blogginlägg • Mar 13, 2014 14:58 CET
Bilder Visa alla 39 träffar
Dokument Visa alla 30 träffar
Revisionsbranschen har fortsatt nöjda kunder, trots en värld i kris
Dokument • 2020-05-11 06:00 CEST
Förtroendet för revisionsbolag har aldrig varit så högt som nu, trots en tid där affärs- och samhällsklimatet präglas av instabilitet och ökad osäkerhet kring framtiden. Eller kanske just därför?
Nordiska skillnader kring invånarnas uppfattning om samhällets coronahantering – danskarna hittills nöjdast
Dokument • 2020-04-08 06:00 CEST
Svenskt Kvalitetsindex och EPSI Rating Group frågat invånarna i Danmark, Finland, Norge och Sverige hur nöjd man är med samhällets krishantering av coronapandemin så här långt. Studien visar att danskarna är klart mest nöjda medan svenskar är mer avvaktande. Sjukvårdens hantering får dock höga betyg i alla länder.
Svenskt Kvalitetsindex om skolan
Dokument • 2020-01-15 06:00 CET
De senaste tio åren har Svenskt Kvalitetsindex frågat föräldrar och elever vad de tycker om den svenska skolan. Årets resultat visar att nöjdheten har gått ner sedan den senaste undersökningen. Att skolan månar om barnen/eleverna och ger stöd vid problem är tillsammans med pedagogiken frågor som fått stor påverkan på nöjdheten.
Ökat förtroende för svenska lån- och sparandeaktörer
Dokument • 2019-12-09 05:00 CET
SKI:s senaste studie om hur kunderna upplever bolån, fastighetslån, privatlån och sparande i värdepapper visar att de bolag som upplevs enkla, serviceinriktade och i framkant med digitaliseringen har nöjdast kunder. Trots negativ uppmärksamhet kring bankbranschen de senaste åren har förtroendet gått upp. Kunderna har högt förtroende för bolaget de själva valt, men lägre för branschen generellt.