Följ Svenskt Kvalitetsindex

Pressmeddelanden 2 träffar

Försäkringsbranschen lyckas möta kundernas behov

Försäkringsbranschen lyckas möta kundernas behov

Pressmeddelanden   •   Nov 11, 2019 05:00 CET

Kundnöjdheten inom försäkringsbranschen har länge haft en positiv utveckling och årets resultat från Svenskt Kvalitetsindex förstärker trenden. I en tid som präglas av instabilitet, ovisshet och snabb förändring lyckas försäkringsbranschen möta kundernas behov. Studien visar också en skillnad mellan kundernas inställning till hur viktiga hållbarhetsfrågorna är, och hur de i själva verket agerar.

Energikunderna kräver hållbarhet

Energikunderna kräver hållbarhet

Pressmeddelanden   •   Nov 26, 2018 05:00 CET

Svenskt Kvalitetsindex kundundersökning för energibranschen 2018 visar att kundnöjdheten för branschen som helhet är oförändrad. Bilden av att samhällsengagemang och miljöprofil ger nöjdare kunder stärks. Allt fler företag och privatpersoner är mycket intresserade av att producera egen el.

Dokument 2 träffar

Svenskt Kvalitetsindex om försäkringsbolagen 2019

Kundnöjdheten inom försäkringsbranschen har länge haft en positiv utveckling och årets resultat från Svenskt Kvalitetsindex förstärker trenden. I en tid som präglas av instabilitet, ovisshet och snabb förändring lyckas försäkringsbranschen möta kundernas behov. Samtliga försäkringssegment som ingår i mätningen får förbättrade betyg.

Svenskt Kvalitetsindex Energibranschen 2018

Svenskt Kvalitetsindex Energibranschen 2018

Dokument   •   2018-11-26 05:00 CET

Svenskt Kvalitetsindex kundundersökning för energibranschen 2018 visar att kundnöjdheten för branschen som helhet är oförändrad. Bilden av att samhällsengagemang och miljöprofil ger nöjdare kunder stärks. Allt fler företag och privatpersoner är mycket intresserade av att producera egen el.