Pressmeddelande -
Kundnöjdheten sjunker – högre priser, vinstdebatt och bojkott sätter spår i dagligvaruhandeln
Kundnöjdheten i dagligvaruhandeln sjunker från 70,9 till 67,0 enligt Svenskt Kvalitetsindex. Priser, transparens och bojkottvecka påverkar. Lidl toppar, Hemköp ökar, övriga tappar. Pris driver missnöje – men kunder vill också ha hållbarhet, service och relevans. Branschen står inför ett vägval.
Ämnen
För att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle behöver vi se och förstå viktiga samband om vad som skapar värde för dem vi finns till för. Det kan vi bidra till. Våra undersökningar bygger på en vetenskaplig grund och ger insikter och råd om vad som skapar nöjda kunder och medarbetare och ger hållbar framgång – inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv. Det har varit vår vision sedan starten 1989 och känns idag mer aktuellt än någonsin.