Gå direkt till innehåll

Ämnen: Partnerskap, samarbeten

Små slår stora när mobilkunderna säger sitt

SKI Mobiloperatörer - Små slår stora när mobilkunderna säger sitt

Årets SKI Mobil visar att kundnöjdheten stärkts för tredje året i rad. Såväl konsumenter som företag är överlag nöjda med sitt val av mobiloperatör. Ett lyft i både produktegenskaper och servicefrågor ligger bakom. Trenden att företagskunderna är mer nöjda än privatkunderna håller dock i sig liksom det faktum att mindre, så kallade ”fighter brands”, når högst betyg inom båda segmenten.

Revisionsbolagen stärker kundrelationen  i tider av kris

Revisionsbolagen stärker kundrelationen i tider av kris

Årets SKI-resultat visar att revisionsbranschen hanterat det senaste året som präglats av ekonomisk oro, inflation och allmän osäkerhet mycket bra. Trendbrottet som noterades förra året förstärks och årets resultat är det bästa på flera år.

SKI Studie - Enklare publik laddning avgörande för elbilsomställning.

Laddbara bilar är populärare än någonsin - men hur upplever kunderna de olika laddoperatörerna? Svenskt Kvalitetsindex har för första gången mätt kunders uppfattning om publika laddstolpar för elbilar. Kundnöjdhetsbetyget på 71,3 indikerar att kunderna är nöjda. Trots detta kan vi konstatera att det är en ung bransch med många aktörer som levererar en fragmenterad kundupplevelse.

SKI Energi - Att prata energifrågor har i år blivit lika naturligt som att prata väder.

SKI Energi - Att prata energifrågor har i år blivit lika naturligt som att prata väder.

En osäker tid, höga energipriser och debatt om såväl kostnader som energislag har självklart haft stor påverkan kundupplevelsen i energibranschen under 2022. Kunderna har över lag blivit mindre nöjda Prisfrågan är långt ifrån allt – det kundengagemang som uppstått öppnar också möjligheter. Att prata energifrågor har i år blivit lika naturligt som att prata väder. Dessutom hänger det ihop.

Hållbarhet i telekombranschen – ett tydligt förbättringsområde

Hållbarhet i telekombranschen – ett tydligt förbättringsområde

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har mätt kundnöjdhet i Sverige sedan 1989. Under 2022 lanseras ett nytt index som fångar kundernas syn på sina leverantörers hållbarhetsarbete. Först ut var den svenska banksektorn, nu redovisas telekomsektorn. De nischade aktörerna Comviq och Halebop får högst hållbarhetsbetyg av privatkunderna, i företagssegmentet är det Telia som kommer bäst ut.

Snabb uppkoppling måste även gälla kundrelationen

Snabb uppkoppling måste även gälla kundrelationen

I en ny digital vardag med hybridlösningar med både digitala och fysiska möten betyder att tillgång till stabila och pålitliga kommunikationstjänster har blivit centralt. Därför är det positivt att bredbandskunderna blivit något mer nöjda. Kunderna är även mer nöjda med sina streamingtjänster medan digital-TV tappar efter fjolårets uppgång.

SKI Hållbarhetsindex 2022 Bank

SKI Hållbarhetsindex 2022 Bank

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har mätt kundnöjdhet i Sverige sedan 1989. Nu lanseras ett nytt index som fångar kundernas syn på sina leverantörers hållbarhetsarbete. Först ut är den svenska banksektorn. Bäst hållbarhetsbetyg får Sparbankerna.

Kundnöjdhet SKI Bank 2022

SKI Bank - Ny tid ger krävande kunder.

SKI Bank 2022 visar att svenska bankkunder åter har blivit mindre nöjda. Det betyder att den positiva trenden sedan ”bottenåret” 2017 är bruten. En ny, osäker och oförutsägbar tid förändrar kundernas behov, krav och förväntningar. Nu söks trygghet, stabilitet och pålitlighet. Denna utveckling tycks gynna de större bankerna, som fortsätter att minska gapet till nischaktörer.

Insikter för en hållbar framtid.

För att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle behöver vi se och förstå viktiga samband om vad som skapar värde för dem vi finns till för. Det kan vi bidra till. Våra undersökningar bygger på en vetenskaplig grund och ger insikter och råd om vad som skapar nöjda kunder och medarbetare och ger hållbar framgång – inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv. Det har varit vår vision sedan starten 1989 och känns idag mer aktuellt än någonsin.

Svenskt Kvalitetsindex

Torsgatan 2
111 23 Stockholm
Sverige