Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

Svenskt Kvalitetsindex om Streamingtjänster 2015

I samband med Svenskt Kvalitetsindex studier kring Digital-TV ställs även frågor kring hur nöjd man är med sina streamingtjänster. Något som också gjordes under 2013 och 2014.

HBO Nordic, där det finns resultat för 2014 och 2015, får klart lägst betyg med 55,2 i nöjdhetsbetyg på skalan 0 till 100 när 100 är mycket nöjd. Netflix har legat still på samma höga nivå sedan 2013 runt 75 men tappar dock något i år.

- Viaplay har gjort en stark resa och har sedan 2013 ökat med mer än 10 enheter och får ett betyg på 76,7, säger Johan Parmler, VD Svenskt Kvalitetsindex. Det betyder att Viaplay får högst resultat i år. Svenskt Kvalitetsindex ingår i EPSI Rating Group där motsvarande studier kring streamingtjänster har genomförts i Norge. Se www.epsi-norway.org för resultat för den norska marknaden.

- I år ställs bara frågor kring hur nöjd man är och inga fördjupande bakgrundsfrågor berättar Johan Parmler. Planen är dock att under 2016 mäta och analysera den här delbranschen fullt ut och på motsvarande sätt som delbranscherna mobiloperatörer, bredband och digital-TV.

Ämnen


VI VISAR VAD SOM DRIVER KUNDER ATT BLI OCH FÖRBLI KUNDER

Presskontakt

Johan Parmler

Johan Parmler

Presskontakt VD 0731517598

Relaterat material

Insikter för en hållbar framtid.

För att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle behöver vi se och förstå viktiga samband om vad som skapar värde för dem vi finns till för. Det kan vi bidra till. Våra undersökningar bygger på en vetenskaplig grund och ger insikter och råd om vad som skapar nöjda kunder och medarbetare och ger hållbar framgång – inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv. Det har varit vår vision sedan starten 1989 och känns idag mer aktuellt än någonsin.

Svenskt Kvalitetsindex
Kungsgatan 26
111 35 Stockholm
Sverige