Pressmeddelande -
Hur nöjda är vi med våra streamingtjänster?
I samband med Svenskt Kvalitetsindex studier kring bredband och Digital-TV ställs även frågor kring hur nöjd man är med sina streamingtjänster. Något som också gjorts sedan 2013.
I år så har de tre nöjdhetsfrågorna ställts, dvs. (1) hur nöjd man är, (2) hur väl leverantören lever upp till förväntningar, (3) hur leverantören förhåller sig jämfört med en tänkt perfekt leverantör. Det avviker från tidigare år då vi bara ställt första frågan varav inga jämförelser bakåt redovisas.
Man kan konstatera att man är nöjd med sina streamingtjänster. Samtliga av de större aktörerna får betyg över runt 70 eller högre. Högst betyg i år får Viaplay följt av Netflix.
Det är också tydligt att användandet av den här typen av tjänster har ökat markant.
Kort om studien
Frågor kring streamingtjänster ställs i samband med Svenskt Kvalitetsindex studier kring Bredband och Digital-TV som genomfördes under oktober 2016. Motsvarande studier har genomförts i Norge inom ramen för EPSI Rating.
För mer information kontakta
Johan Parmler
VD, Svenskt Kvalitetsindex
Johan.parmler@kvalitetsindex.se
08 31 53 00
Ämnen
VI VISAR VAD SOM DRIVER KUNDER ATT BLI OCH FÖRBLI KUNDER