Gå direkt till innehåll
Nu publicerar vi Sverigekollen - en sammanfattning av SKI:s samtliga branschstudier 2017

Nyhet -

Nu publicerar vi Sverigekollen - en sammanfattning av SKI:s samtliga branschstudier 2017

Nu har vi för första gången summerat och sammanfattat samtliga branschstudier som Svenskt Kvalitetsindex genomfört under ett år. Idag släpper vi den rapporten - Sverigekollen!

När vi blickar tillbaka på 2017 och summerar våra mätningar ser vi en svag återhämtning av kundnöjdhet i Sverige trots ett år som präglats av osäkerhet, politisk instabilitet och förändring. Utmaningarna är många. Drivkrafter och köpbeteenden ändras.

Kundupplevelser, positiva såväl som negativa, sprids på millisekunder i sociala nätverk. Med nya digitala tjänster kommer människor närmare, men ökar avstånden till personliga kund- och leverantörsrelationer. Vår slutsats är att det i detta nya landskap är mer kritiskt än någonsin att verkligen förstå vad som driver kundnöjdhet.

Ladda ner Sverigekollen kostnadsfritt!

Ämnen

Presskontakt

Johan Parmler

Johan Parmler

Presskontakt VD 0731517598

Relaterat material

Insikter för en hållbar framtid.

För att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle behöver vi se och förstå viktiga samband om vad som skapar värde för dem vi finns till för. Det kan vi bidra till. Våra undersökningar bygger på en vetenskaplig grund och ger insikter och råd om vad som skapar nöjda kunder och medarbetare och ger hållbar framgång – inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv. Det har varit vår vision sedan starten 1989 och känns idag mer aktuellt än någonsin.

Svenskt Kvalitetsindex
Kungsgatan 26
111 35 Stockholm
Sverige