Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

SKI Studie - Enklare publik laddning avgörande för elbilsomställning.

Laddbara bilar är populärare än någonsin - men hur upplever kunderna de olika laddoperatörerna? Svenskt Kvalitetsindex har för första gången mätt kunders uppfattning om publika laddstolpar för elbilar. Kundnöjdhetsbetyget på 71,3 indikerar att kunderna är nöjda. Trots detta kan vi konstatera att det är en ung bransch med många aktörer som levererar en fragmenterad kundupplevelse.

SIQ stärker sitt ägande i Svenskt Kvalitetsindex

SIQ stärker sitt ägande i Svenskt Kvalitetsindex

​SIQ – Institutet för Kvalitetsutveckling är från årsskiftet ensam ägare till marknadsanalysföretaget EPSI Rating Group som i Sverige är etablerat under varumärket Svenskt Kvalitetsindex, SKI.

Mät vad kunderna tycker i realtid.

Mät vad kunderna tycker i realtid

Nu lanserar Svenskt Kvalitetsindex SKI Puls, en smidig lösning för alla företag som vill ha feed-back i realtid på vad kunderna tycker.

Vem ska jobba i vården i framtiden?

I årets nationella medarbetarstudie, SKI Medarbetare, bestående av närmare 5000 intervjuer så kom det fram att arbetsglädjen sjunkit dramatiskt (från 70 till 63). Under ett seminarium i Almedalen belystes också särskilt situationen inom vård och omsorg från både ett medarbetare och patient perspektiv. En fråga som belystes var "Vem ska jobba i vården i framtiden?"
Anledningen till just den fråg

Insikter för en hållbar framtid.

För att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle behöver vi se och förstå viktiga samband om vad som skapar värde för dem vi finns till för. Det kan vi bidra till. Våra undersökningar bygger på en vetenskaplig grund och ger insikter och råd om vad som skapar nöjda kunder och medarbetare och ger hållbar framgång – inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv. Det har varit vår vision sedan starten 1989 och känns idag mer aktuellt än någonsin.

Svenskt Kvalitetsindex

Torsgatan 2
111 23 Stockholm
Sverige