Följ Svenskt Kvalitetsindex

Pressmeddelanden Visa alla 12 träffar

Föräldrar och elever ger  svagt betyg till svenska skolan

Föräldrar och elever ger svagt betyg till svenska skolan

Pressmeddelanden   •   Jan 15, 2020 06:00 CET

De senaste tio åren har Svenskt Kvalitetsindex frågat föräldrar och elever vad de tycker om den svenska skolan. Årets resultat visar att nöjdheten har gått ner sedan den senaste undersökningen. Att skolan månar om barnen/eleverna och ger stöd vid problem är tillsammans med pedagogiken frågor som fått stor påverkan på nöjdheten.​

Tydliga varumärken gillas av kunderna

Tydliga varumärken gillas av kunderna

Pressmeddelanden   •   Nov 25, 2019 05:00 CET

Svenskt Kvalitetsindex senaste studie av energibranschen visar att kundnöjdheten för branschen går upp i år. Energibolagen månar mer om sina kunder och är enklare att vara kund hos än tidigare. Bolag med tydliga varumärken och hög kännedom har också de nöjdaste kunderna. 8 av 10 kunder anser också att energiföretagen bör ta ett större ansvar kring hållbarhetsfrågorna.

Svenskarna älskar sin tandvård

Svenskarna älskar sin tandvård

Pressmeddelanden   •   Apr 08, 2019 05:00 CEST

Svenskarna är fortsatt fantastiskt nöjda med sin tandvård visar Svenskt Kvalitetsindex nya mätning av tandvården i Sverige. Folktandvården har förbättrat sig efter de senaste årens negativa trend, medan den privata tandvården backar något. Det gör att gapet mellan privat och offentlig tandvård minskar i årets mätning.

Endast 3 av 10 anser att myndigheter sköter sin uppgift på ett bra sätt

Endast 3 av 10 anser att myndigheter sköter sin uppgift på ett bra sätt

Pressmeddelanden   •   Dec 12, 2018 05:00 CET

Svenskt Kvalitetsindex årliga mätning av myndigheter i Sverige visar att det finns mycket att göra för att stärka svenskarnas förtroende. Endast 3 av 10 respondenter anser att myndigheter bryr sig om medborgarna, är lätta att komma i kontakt med och sköter sin uppgift på ett bra sätt.

Nyheter 1 träff

Nu publicerar vi Sverigekollen - en sammanfattning av SKI:s samtliga branschstudier 2017

Nu publicerar vi Sverigekollen - en sammanfattning av SKI:s samtliga branschstudier 2017

Nyheter   •   Feb 12, 2018 07:00 CET

Svenskt Kvalitetsindex har för första gången summerat och sammanfattat samtliga branschstudier som Svenskt Kvalitetsindex genomfört under ett år - Sverigekollen!

Dokument Visa alla 12 träffar

Svenskt Kvalitetsindex om skolan

Svenskt Kvalitetsindex om skolan

Dokument   •   2020-01-15 06:00 CET

De senaste tio åren har Svenskt Kvalitetsindex frågat föräldrar och elever vad de tycker om den svenska skolan. Årets resultat visar att nöjdheten har gått ner sedan den senaste undersökningen. Att skolan månar om barnen/eleverna och ger stöd vid problem är tillsammans med pedagogiken frågor som fått stor påverkan på nöjdheten.

Ökat förtroende för svenska lån- och sparandeaktörer

SKI:s senaste studie om hur kunderna upplever bolån, fastighetslån, privatlån och sparande i värdepapper visar att de bolag som upplevs enkla, serviceinriktade och i framkant med digitaliseringen har nöjdast kunder. Trots negativ uppmärksamhet kring bankbranschen de senaste åren har förtroendet gått upp. Kunderna har högt förtroende för bolaget de själva valt, men lägre för branschen generellt.

Svenskt Kvalitetsindex om energibranschen 2019

Svenskt Kvalitetsindex senaste studie av energibranschen visar att kundnöjdheten för branschen går upp i år. Energibolagen månar mer om sina kunder och är enklare att vara kund hos än tidigare. Bolag med tydliga varumärken och hög kännedom har också de nöjdaste kunderna. 8 av 10 kunder anser också att energiföretagen bör ta ett större ansvar kring hållbarhetsfrågorna.

Privatkunderna ger mobilbranschen högre betyg än någonsin

Svenskt Kvalitetsindex senaste undersökning av kundupplevelser i mobilbranschen visar att den positiva trenden fortsätter. Privatkunderna ger mobiloperatörerna högre betyg än någonsin tidigare. Det senaste årens förbättring visar att branschen lyckats flytta fokus från täckning och abonnemang till tjänster och erbjudanden.

Kontaktpersoner 1 träff