Följ Svenskt Kvalitetsindex

Pressmeddelanden 3 träffar

Vägen till hållbar framgång går genom medarbetarna

Vägen till hållbar framgång går genom medarbetarna

Pressmeddelanden   •   Sep 02, 2019 05:00 CEST

Årets Jobbhälsoindex indikerar fortsatta arbetsmiljöutmaningar inom ett flertal samhällssektorer. Ett stressfullt arbetsliv minskar nöjdhet, trivsel och jobbhälsa samtidigt som kundkraven ökar. Upp emot en miljon människor känner regelbundet psykiskt obehag på grund av arbetet och bland unga anger 3 av 10 att de mår dåligt av jobbet en eller flera gånger i månaden.

Spelbranschen behöver stärka sitt förtroende

Spelbranschen behöver stärka sitt förtroende

Pressmeddelanden   •   Jan 23, 2019 06:00 CET

Strax före årsskiftet genomförde Svenskt Kvalitetsindex en mätning av kundnöjdhet och anseende inom spelbranschen på uppdrag av Spelbranschens Riksorganisation (SPER). För andra året i rad får branschen som helhet mycket svaga betyg på kundnöjdhet, förtroende och anseende. Hos de respondenter som inte spelar alls – alltså en möjlig framtida kundgrupp – är branschens anseende på mycket låga nivåer.

Äldre och yngre väljer streaming framför TV

Äldre och yngre väljer streaming framför TV

Pressmeddelanden   •   Nov 06, 2017 05:00 CET

För första gången genomför Svenskt Kvalitetsindex en egen branschstudie kring streamingtjänster. Alla aktörer får godkända betyg när det gäller tekniken, det vill säga bildkvalitet och stabilitet, men det innehåll som HBO levererar uppskattas mest. Mer än hälften av kunderna tycker att streamingtjänster är en fullgod ersättare till traditionell TV, särskilt de äldsta och yngsta tittarna.

Dokument 2 träffar

Jobbhälsoindex 2019

Jobbhälsoindex 2019

Dokument   •   2019-09-02 05:00 CEST

Sammanfattning – Jobbhälsoindex 2019 De övergripande resultaten 2019 förstärker demönster som noterades i fjolårets studie, dvs ett stressfullt arbetsliv minskar nöjdhet och jobbhälsa och indikerar betydande ledningsutmaningar inom ett flertal samhällssektorer.

Svensk Kvalitetsindex om spelbranschen

Svensk Kvalitetsindex om spelbranschen

Dokument   •   2019-01-23 06:00 CET

Strax före årsskiftet genomförde Svenskt Kvalitetsindex en mätning av kundnöjdhet och anseende inom spelbranschen på uppdrag av Spelbranschens Riksorganisation (SPER). För andra året i rad får branschen som helhet mycket svaga betyg på kundnöjdhet, förtroende och anseende. Hos de respondenter som inte spelar alls – alltså en möjlig framtida kundgrupp – är branschens anseende på mycket låga nivåer.