Bild -
Graf SKI kundnöjdhet bankbranschen 1989-2017
Svenskt Kvalitetsindex har mätt vad kunderna tycker om sina banker sedan 1989. Värdena ovan är ett snitt av hur både privat- och företagskunder värderat sina banker sedan dess. Nöjdhet mäts på en skala mellan 0 och 100. Generellt sett har branscher som erhåller betyg under 60 i kundnöjdhet stora svårigheter att motivera sina kunder att stanna kvar hos sig, medan betyg över 75 pekar på en stark relation mellan företag och kund.
go to media item
- Licens:
- Creative Commons erkännande
Med en Creative Commons-licens, behåller du din upphovsrätt men tillåter andra människor att kopiera och distribuera ditt verk under förutsättning att de erkänner dig som upphovsman. Du tillåter andra att kopiera, distribuera, visa och framföra verket, samt att skapa bearbetningar av det.
- Filformat:
- .jpg
- Storlek:
- 3629 x 2408, 1,07 MB