Gå direkt till innehåll

Blogginlägg -

Kunden avgör om vi håller måttet

Det finns en uppsjö av priser och utmärkelser och ibland får man nästa känslan att "alla är bäst på något". Vi, Svenskt Kvalitetsindex, som har ett renodlat kundperspektiv tycker att i slutändan är det trots allt kunden som avgör om ett företag håller måttet eller inte.

Det var därför rolig att se vinnarna i årets Grand Travel Award som bygger på röster från närmare 600 svenska resebyråsäljare.

Malmö Aviation kammade hem förstapriset i kategorin Transport inrikes på Grand Travel Award 2015. Motiveringen löd bland annat att bolaget knyter ihop Sverige från norr till söder, och att deras servicenivå är lika hög till resebyråerna som till kunderna.

Svenskt kvalitetsindex kan tillägga att Malmö Aviation går hem även hos resenärerna, de har under 2014 ökat sitt kundnöjdhetsbetyg med drygt åtta enheter. Beträffande service har Malmö Aviation gjort en stark uppryckning, och förbättrat sitt kundbetyg med nära 10 enheter. De är dock inte bäst utan får i nöjdhetsligan se sig slagna av Sverigeflyg som dock ingår i samma koncern som Malmö Aviation.

Ämnen

Kontakter

Johan Parmler

Johan Parmler

Presskontakt VD 0731517598

Insikter för en hållbar framtid.

För att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle behöver vi se och förstå viktiga samband om vad som skapar värde för dem vi finns till för. Det kan vi bidra till. Våra undersökningar bygger på en vetenskaplig grund och ger insikter och råd om vad som skapar nöjda kunder och medarbetare och ger hållbar framgång – inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv. Det har varit vår vision sedan starten 1989 och känns idag mer aktuellt än någonsin.

Svenskt Kvalitetsindex

Torsgatan 2
111 23 Stockholm
Sverige