Pressmeddelande -
Chatbotsindex – vad krävs för att chatbotar ska möta kundernas förväntningar?
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) lanserar nu Chatbotsindex, en fördjupningsstudie som belyser kundnöjdhet och användarupplevelser kopplade till chatbotar inom kundservice. Rapporten är en del av arbetet med att analysera och förstå hur digitala lösningar påverkar kundupplevelser i en alltmer automatiserad värld.
Varför är Chatbotsindex avgörande för att förstå kundupplevelsen?
I takt med att allt fler företag implementerar chatbotar i sina kundserviceprocesser har behovet av att mäta och analysera deras effektivitet blivit allt viktigare. Chatbotsindex har utvecklats för att analysera hur chatbotar presterar i förhållande till kundernas förväntningar och behov, med målet att identifiera styrkor och förbättringsområden för att hjälpa företag att utveckla sina digitala tjänster och stärka kundrelationerna.
Vilka insikter om chatbotar kan rapporten ge?
Chatbotsindex besvarar flera centrala frågor, såsom:
- Hur upplever kunderna snabbhet, tillgänglighet och problemlösningsförmåga hos chatbotar?
- Vilka typer av ärenden hanteras bäst av chatbotar, och vilka utmaningar uppstår vid mer komplexa frågor?
- Hur står sig chatbotar jämfört med traditionell kundtjänst som livechatt och telefonservice?
- Vilka förväntningar har kunderna på säkerhet och transparens vid användning av chatbotar?
Rapporten ger företag en fördjupad förståelse av hur chatbotar kan användas för att förbättra kundupplevelsen och vilka strategiska satsningar som krävs för att möta framtidens krav på digital service.
Vill ni veta mer?
Chatbotsindex är tillgänglig för företag som vill fördjupa sig i resultaten och få datadrivna insikter. För mer information om rapporten, kontakta oss:
ISABEL SIMON, AFFÄRSUTVECKLARE
isabel.simon@kvalitetsindex.se
+46 76 813 91 15
Om Svenskt Kvalitetsindex
Svenskt Kvalitetsindex har sedan 1989 mätt och analyserat kundnöjdhet inom en rad olika branscher. Målet är att hjälpa företag att förstå och förbättra sina kundrelationer genom datadrivna insikter och strategiska rekommendationer.
Ämnen
Kategorier
För att skapa ett långsiktigt hållbart samhälle behöver vi se och förstå viktiga samband om vad som skapar värde för dem vi finns till för. Det kan vi bidra till. Våra undersökningar bygger på en vetenskaplig grund och ger insikter och råd om vad som skapar nöjda kunder och medarbetare och ger hållbar framgång – inte bara ur ett ekonomiskt perspektiv. Det har varit vår vision sedan starten 1989 och känns idag mer aktuellt än någonsin.