Följ Svenskt Kvalitetsindex

Taggar

Kundnöjdhet

Branschrapporter

Medarbetarnöjdhet

Offentliga sektorn

Nyheter om Svenskt Kvalitetsindex

Äldre och yngre väljer streaming framför TV

För första gången genomför Svenskt Kvalitetsindex en egen branschstudie kring streamingtjänster. Alla aktörer får godkända betyg när det gäller tekniken, det vill säga bildkvalitet och stabilitet, men det innehåll som HBO levererar uppskattas mest. Mer än hälften av kunderna tycker att streamingtjänster är en fullgod ersättare till traditionell TV, särskilt de äldsta och yngsta tittarna.

Negativ trend bruten för bredbands- och digital-tv-bolagen

Årets SKI-undersökning visar att den negativa trenden bland svenska bredbands- och digital-TV kunder är bruten, kundnöjdheten pekar nu svagt uppåt. Företagskunderna inom bredband är mest nöjda med sina leverantörer. Här ser vi också hur viktigt det är med kontaktperson och proaktivitet, många företagskunder anger att kontaktpersonen är viktig för sitt eget företag.

Värderingar viktiga när vi väljer  mobiloperatör

Årets SKI-mätning bland mobiloperatörer visar att de mindre varumärkena Halebop, Vimla och Comviq står i en klass för sig. Där förknippar kunderna sin operatör med ord som ”schysst”, ”enkelt”, ”ungdomligt” och ”trevligt”. Telia får däremot bäst betyg bland företagskunder, även om skillnaden är liten till de andra operatörerna.

Pressmeddelande 2017-10-16

Pressmeddelande 2017-10-16

Dokument   •   2017-10-16 05:00 CEST

Pdf-format av pressmeddelandet om mobiloperatörer, SKI 2017.

Vi lever i envärld som präglas av osäker och snabb förändring, där kunders behov och förändrade beteenden skapar nya utmaningar för beslutsfattare. Tillsammans med StyrelseAkademien undersöker därför Svenskt Kvalitetsindex vilken betydelse kunders upplevelser har i styrelsers strategiarbete.

StyrelseAkademien och Svenskt Kvalitetsindex undersöker: Reagerar din styrelse på förändringar i kundbeteenden?

Vi lever i envärld som präglas av osäker och snabb förändring, där kunders behov och förändrade beteenden skapar nya utmaningar för beslutsfattare. Tillsammans med StyrelseAkademien undersöker därför Svenskt Kvalitetsindex vilken betydelse kunders upplevelser har i styrelsers strategiarbete.

Exempel på en branschstudie från Svenskt Kvalitetsindex.

Här kan du bläddra i ett fingerat exempel av en branschstudie. Här är den publicerad i pdf-format, kunderna får den i ppt-format.

Produktblad SKI Puls

Produktblad SKI Puls

Dokument   •   2017-09-15 12:43 CEST

Mäter vad kunderna tycker i realtid.

Träffa Svenskt Kvalitetsindex under Almedalsveckan!

Svenskt Kvalitetsindex finns på plats under politikerveckan. Onsdagen den 5 juli arrangerar vi flera seminarier på temat Framtidens samhällsutmaningar i samarbete med Institutet för kvalitetsutveckling, SIQ, på Campus Gotland. Vår koncernchef Jacob Hallencreutz medverkar också i flera andra debatter.

Svenskt Kvalitetsindex om Företagstjänster 2017
Svenskt Kvalitetsindex om Fastighetsmäklare 2017
Svenskt Kvalitetsindex om Persontransport 2017
STOCKHOLMARNA OM SINA TRÄNINGSCENTER 2017

STOCKHOLMARNA OM SINA TRÄNINGSCENTER 2017

Dokument   •   2017-05-22 05:00 CEST

Ökande kundklagomål ny chans till lojala relationer
Svenskt Kvalitetsindex om tandvård 2017

Svenskt Kvalitetsindex om tandvård 2017

Dokument   •   2017-03-06 03:00 CET

Svenskt Kvaliteltsindex en kort summering av 2016
Svenskt Kvalitetsindex om Lån & Sparande 2016
Svenskt Kvalitetsindex om Energibranschen 2016
Hur nöjda är vi med våra streamingtjänster?
Svenskt Kvalitetsindex om bredband, Digital-TV och fast telefoni 2016